Coaching op en naar werk

Werken brengt uitdagingen met zich mee, en iedereen heeft daarbij andere behoeften.

Met de juiste ondersteuning wordt het makkelijker om passend werk te vinden en te behouden, zelfvertrouwen te vergroten en sociaal sterker te staan.

Coaching op en naar werk

Werken brengt uitdagingen met zich mee, en iedereen heeft daarbij andere behoeften.

Met de juiste ondersteuning wordt het makkelijker om passend werk te vinden en te behouden, zelfvertrouwen te vergroten en sociaal sterker te staan.

Jobcoaching

Boba vindt het belangrijk dat iedereen kan meedoen in de samenleving. Een zinvolle daginvulling speelt daarbij een grote rol. Door te ondersteunen bij het behouden van werk, helpt Boba bij het vergroten van zelfvertrouwen, het versterken van (sociale) vaardigheden en het duurzaam meedoen in de maatschappij.

Re-integatiediensten

Terugkeren naar de arbeidsmarkt en het vinden van werk vraagt om de juiste ondersteuning. Boba biedt begeleiding bij re-integratie, waarbij de focus ligt op een duurzame en passende werkplek. Door structuur en zelfvertrouwen op te bouwen, wordt deelname aan het arbeidsproces bevorderd en wordt de kans op succes vergroot.

Aanmelden

Jobcoaching

Begeleiding om duurzame arbeidsparticipatie te bevorderen.

Re-integratiediensten

Begeleiding om weer (gedeeltelijk) in het eigen inkomen te voorzien.

Jobcoaching

Wanneer kom je in aanmerking voor jobcoacing?

Jobcoaching is bedoeld voor een ieder die met structurele functionele beperkingen die belemmeringen ervaren op de werkvloer volgens de WIA of Wajong. De ondersteuning is mogelijk bij een dienstverband.

Hoe werkt Jobcoaching bij Boba?

De jobcoach stelt samen met de werknemer en werkgever een coachingsplan op. Dit kan bestaan uit coaching op de werkvloer of contact op afstand. Zo wordt de begeleiding geleidelijk afgebouwd, terwijl de ondersteuning blijft aansluiten op de behoeften op de werkvloer.

Jobcoaching aanmeldproces

Aanmelden kan door de cliënt zelf, de werkgever of het UWV namens de cliënt.

De jobcoach, cliënt en werkgever gaan in gesprek om de gezamenlijke aanvraag bij het UWV te bespreken en af te stemmen.

De jobcoach dient de aanvraag in via het jobcoachportaal, of de cliënt verstuurt deze per post naar het UWV.

Re-integratiediensten

Wanneer kom je in aanmerking voor re-integratiediensten van Boba?

Voor wie een uitkering ontvangt via WAZ, WAO, ZW, Wajong, WGA of WW, biedt het UWV re-integratiediensten om de stap naar betaald werk mogelijk te maken. Samen met het UWV wordt een plan opgesteld om te bepalen welke ondersteuning nodig is. Boba helpt bij de uitvoering, zodat de weg naar werk haalbaar en passend is.

Hoe werkt het?

Het re-integratietraject volgt het door UWV goedgekeurde re-integratieplan, dat in samenwerking met de werknemer en werkgever is opgesteld. Begeleiding kan zowel fysiek als op afstand plaatsvinden, bijvoorbeeld via ambulante coaching in een vertrouwde omgeving. Zo sluit de ondersteuning altijd aan bij de persoonlijke situatie en behoeften.

Verschillende percelen re-integratie

  • Participatie interventie

  • Bevorderen maatschappelijke deelname

  • Begeleiding bij scholing

  • Versterken van de werknemersvaardigheden

  • Verbeteren van de persoonlijke effectiviteit

  • Arbeidsmarktpositie in beeld brengen

  • Begeleiding bij het vinden en starten van een baan

  • Ondersteuning bij de overgang naar betaald werk

Boba coaching op en naar werk

Neem voor meer informatie contact op met coördinator Sylvia van der Hammen: shammen@boba.nl

Veelgestelde vragen

De meest voorkomende vragen rondom Boba hebben we voor je op een rijtje gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Goede zorg doen we samen. Daarom werken we bij Boba volgens bepaalde huisregels. Het is belangrijk om die door te lezen voordat je kiest voor coaching of behandeling bij Boba. Je vindt ze hier. Een brief over de meest recente wijziging vind je hier.

Voor vragen over een vacature kunt u een email sturen naar: sollicitatie@boba.nl.

Of contact opnemen met onze recruiter Sander Schipaanboord via 088-0335512.

Als professionele organisatie gaan we vertrouwelijk om met gevoelige informatie van en over onze cliënten, relaties en onze organisatie. Daarom willen we persoonsgegevens, dossiers en andere gevoelige informatie veilig communiceren. Dat is nodig omdat de ‘gewone’ e-mail kwetsbaar is.  

Boba gebruikt ZIVVER om veilig met u te e-mailen en bestanden uit te wisselen. ZIVVER zorgt ervoor dat vertrouwelijke informatie veilig en versleuteld bij u aankomt. U kunt dan ook zeker zijn dat alleen u als ontvanger deze informatie kunt lezen. Dit kunt u vergelijken met een digitale aangetekende brief. 

Lees hier verder voor meer informatie

Bekijk onze klachtenpagina voor meer informatie over het indienen van een klacht.

Wil je vertrouwelijke gegevens delen met Boba? Via ons beveiligde portaal van Zivver kun je vertrouwelijke gegevens op een veilige manier versturen naar Boba.