Passend onderwijs
Ieder kind is uniek en heeft eigen beperkingen én mogelijkheden. Bij Boba gaan we altijd uit van individuele kracht. Jouw talenten stellen we centraal bij het doorlopen van je schoolloopbaan.

Dit kun je verwachten
Jouw kennismaking
In een eerste gesprek - met jou, je ouders en school - horen we graag waar je tegenaan loopt, en wat je hulpvraag is. Wij vertellen je hoe we precies werken en we onderzoeken samen hoe onze coaching jou kan helpen.
Doelen formuleren
Tijdens het eerste individuele gesprek met je coach, formuleren jullie samen welke doelen je graag wilt bereiken. Ook maken jullie samen een plan: hoe wil je die doelen bereiken en op welke termijn?
Begeleiden en bijsturen
Je spreekt regelmatig af met je coach. Jullie werken aan de doelen die je wilt behalen, en sturen bij als dat nodig is. Tijdens een evaluerend gesprek waar ook school en je ouders bij zijn, beslis je of je al bent waar je wilt zijn of dat er misschien nog wat meer nodig is.
Zelfstandig verder
Het coachingstraject is klaar wanneer je het gevoel hebt dat je zelfstandig weer verder kunt. Loop je op een later moment toch weer tegen iets op? Dan staat Boba natuurlijk voor je klaar.
Wanneer Boba coaching biedt binnen een onderwijssituatie, dan is die primair gericht op het vergroten van de zelfredzaamheid van een leerling. We betrekken daar ook ouders, leerkrachten en de school bij. Scholen kunnen hiervoor zelf een onderwijsarrangement aanvragen via het 'samenwerkingsverband'.
“Onderwijs is alleen passend als het de kansen van kinderen als uitgangspunt neemt”
Team Passend Onderwijs
Veelgestelde vragen
De meest voorkomende vragen rondom Boba hebben we voor je op een rijtje gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
Voor vragen over een vacature kunt u een email sturen naar: sollicitatie@boba.nl
Of contact opnemen met onze recruiter Jolien Verhage, 06-572 75 655
Als professionele organisatie gaan we vertrouwelijk om met gevoelige informatie van en over onze cliënten, relaties en onze organisatie. Daarom willen we persoonsgegevens, dossiers en andere gevoelige informatie veilig communiceren. Dat is nodig omdat de ‘gewone’ e-mail kwetsbaar is.
Boba gebruikt ZIVVER om veilig met u te e-mailen en bestanden uit te wisselen. ZIVVER zorgt ervoor dat vertrouwelijke informatie veilig en versleuteld bij u aankomt. U kunt dan ook zeker zijn dat alleen u als ontvanger deze informatie kunt lezen. Dit kunt u vergelijken met een digitale aangetekende brief.
Lees hier verder voor meer informatie
Ben je niet (helemaal) tevreden, laat het ons weten. Bij Boba streven we er naar om ons werk zo zorgvuldig mogelijk te doen, is hierin toch iets niet naar wens verlopen, dan willen we samen met jouw op zoek naar een oplossing. Op die manier kunnen we onze kwaliteit van zorg blijven verbeteren.
Hoe bespreek je jouw onvrede, klacht met ons?
Bespreek de situatie waar je ontevreden over bent en een klacht over wilt indienen met jouw coach of behandelaar. Biedt dit geen oplossing dan;
Neem contact op met de teamleider en bespreek de situatie. Biedt dit geen oplossing dan;
Mail de situatie naar klacht@boba.nl De regiomanager zal contact opnemen om de situatie te bespreken en samen te zoeken naar een oplossing. Download hier het klachtenreglement.
Als de stappen binnen Boba zijn doorlopen en de klacht is niet naar tevredenheid afgehandeld, dan is er altijd nog de mogelijkheid om de klacht te bespreken bij externe loketten. Zij zullen dan in overleg met beide partijen kijken naar een mogelijke oplossing.
Welke externe loketten zijn er:
-Clientondersteuning (via MEE) vul je gemeente in, kies en gebruik de zoekfunctie op de website van MEE voor clientondersteuning
Wil je vertrouwelijke gegevens delen met Boba? Via ons beveiligde portaal van Zivver kun je vertrouwelijke gegevens op een veilige manier versturen naar Boba.
Jij, je ouders en/of school merken dat je ergens tegenaan loopt. Wanneer de school jou niet kan helpen bij de hulpvragen die je hebt, overlegt school met Boba of zij jou kunnen ondersteunen.