Maak het bespreekbaar
Bespreek je onvrede met je eigen coach of behandelaar. Als je dit om wat voor reden dan ook liever niet doet, kun je je onvrede ook bespreken met de leidinggevende van je coach of behandelaar. Is je onvrede hiermee weggenomen? Dan kun je de volgende stappen overslaan. Wil je je onvrede liever niet bespreken met je coach/behandelaar of diens leidinggevende? Je kan stap 1 overslaan!
Klachtenfunctionaris
Bespreek je onvrede met een klachtenfunctionaris. Een klachtenfunctionaris kan met je meedenken over hoe je je onvrede bespreekbaar kunt maken, hoe je je onvrede kan verwoorden, en kan indien gewenst ook bemiddelen tussen jou en die- of datgene waar je onvrede over gaat. Je kan in contact komen met een klachtenfunctionaris door het klachtformulier in te vullen op de website, of te mailen naar klacht@boba.nl. Geef in het contactformulier of je mail aan dat je graag contact wil met een klachtenfunctionaris. Zet er bij voorkeur bij of je het liefst contact telefonisch, fysiek, of per mail contact hebt. Laat ook altijd even weten wat je naam, geboortedatum en woonplaats is. Op basis hiervan kan worden geverifieerd of je cliënt bent (geweest) bij Boba en wordt een klachtenfunctionaris toegewezen.
Niet gelukt via bemiddeling?
Als het niet lukt om via bemiddeling tot een goede oplossing te komen voor je klacht, kan de klachtenfunctionaris je adviseren en bijstaan bij het indienen van een formele klacht via het contactformulier op de website of per mail via klacht@boba.nl. Je klacht wordt beoordeeld door een intern gevormde klachtencommissie. Het is altijd mogelijk dat de klacht alsnog wordt opgelost met behulp van bemiddeling van een klachtenfunctionaris.
Kom je er niet uit?
Als het niet lukt tot een oplossing te komen via de hierboven genoemde stappen, zijn er per cliëntgroep verschillende mogelijkheden om je onvrede/klacht via een externe route te uiten. Welke mogelijkheden er zijn, is afhankelijk van de wet waar de zorg die jij ontvangt onder valt. Lees hier meer over in artikel 7 van het klachtenreglement.