Nieuws en verhalen

Op avontuur in je hoofd: over onze nieuwe huisstijl

28 oktober 2022

Boba kijkt naar de mens achter het dossier. We werken vanuit optimisme. Zijn toegankelijk. En communiceren helder en recht-door-zee. Dat doen we al bijna 20 jaar - en we groeien nog steeds. Met een nieuwe huisstijl willen we ons unieke DNA zichtbaar uitdragen.

Schaalbaar en rendabel

Een label als autisme, hoogbegaafdheid of een mentale stoornis geeft duidelijkheid en handvatten voor begeleiding. Dat is goed, maar wij geloven óók dat zo’n label een mens niet moet definiëren. Eigenheid maakt ons juist mooi. Boba stelt zich tot doel om mensen met coaching en behandeling weer grip te geven op hun leven. Wij steken intern alle nodige koppen bij elkaar, om steeds opnieuw een individuele aanpak te maken. Een aanpak die persoonlijk en met aandacht is. Dat blijkt niet alleen doeltreffend, maar ook schaalbaar én rendabel. Want na 20 jaar groeien we nog steeds.

No-nonsens en daadkracht

Je kunt praten over kernwaarden en over de ontwikkeling van je organisatie. Maar je wilt het natuurlijk ook graag laten zíen. Daarom zijn we in 2021 een traject ingegaan met toonaangevend ontwerpbureau Verve. Het heeft een website en een huisstijl opgeleverd waar we hartstikke trots op zijn. De ontwikkelde huisstijl kenmerkt zich door een no-nonsens opmaak. Door daadkrachtige kleuren en begrijpelijk taalgebruik. Door foto’s van échte mensen en met veel ruimte voor individuele verhalen. Het logo laat twee dingen zien. Hoe onze hersenen de fascinerende basis zijn van wie we zijn als individu. En hoe de relaties met de mensen om ons heen onze hersenen in positieve zin kunnen beïnvloeden.

Groei

Boba blijft zich ontwikkelen. Maar ook met vestigingen door heel Nederland, en meer dan 300 medewerkers, blijft Boba elk individu op waarde schatten. Iedere dag opnieuw gaan we op avontuur in het hoofd van onze cliënten en bekijken de wereld vanuit hun ogen. Vanaf daar zetten we een nieuwe standaard. Eentje van acceptatie en perspectief. En van loslaten wanneer iemand het zelf weer kan. Dat noemen we groei.

Het belangrijkste vormelement in de huisstijl is een gestileerde hersengolf
Om de nadruk op diversiteit en het individu te leggen, zijn er verschillende soorten hersengolven
Ook het Boba-beeldmerk is hieraan ontleend