GGZ

Soms is er meer nodig dan coaching. Bij Boba kun je ook terecht voor diagnostiek en behandeling. Dat bieden we aan binnen onze GGZ-afdeling, waar we volwassenen vanaf 18 jaar helpen. Autisme is onze specialiteit, maar we behandelen ook breder. Wilt u contact met onze GGZ-afdeling? Bel 088 – 033 55 02

GGZ

Soms is er meer nodig dan coaching. Bij Boba kun je ook terecht voor diagnostiek en behandeling. Dat bieden we aan binnen onze GGZ-afdeling, waar we zowel kinderen als jongeren en volwassenen helpen. Autisme is onze specialiteit, maar we behandelen ook breder. Wilt u contact met onze GGZ afdeling? Bel 088 – 033 55 02

Voor GGZ hebben we bij Boba twee locaties beschikbaar: in Maastricht en Dordrecht. In Maastricht richten we ons speciaal op kortdurende behandeling (Generalistische Basis GGZ) – en zo nodig ook op andere aandoeningen. In Dordrecht is een multi-disciplinair team aanwezig voor zowel Generalistische als Specialistische GGZ.

Bij Boba GGZ zijn meerdere behandelaren aanwezig, met verschillende disciplines. In het adviesgesprek wordt samen met jou gekeken welke behandelaar het best passend is bij jouw hulpvraag. Het behandelteam bestaat uit ongeveer 10% mannen, en 90% vrouwen. Wij bieden behandeling in het Nederlands en in het Engels. Op onze locatie in Maastricht is het ook mogelijk om behandeling in het Duits te krijgen. Er zijn meer dan 9 regiebehandelaren en meer dan 10 basisbehandelaren. Regiebehandelaren kunnen verschillende disciplines hebben. Wij hebben onder andere psychiaters, verpleegkundig specialisten, GZ-psychologen en een klinisch psycholoog die fungeren als regiebehandelaar. Al onze regiebehandelaren zijn BIG-geregistreerd. Onder onze basisbehandelaren vallen onder andere psychologen, orthopedagogen en een systeemtherapeut.

Let op: op de locatie Boba GGZ Maastricht is geen medicatietraject mogelijk, doordat deze locatie niet beschikt over een psychiater.

Je bekijkt hier ons Kwaliteitsstatuut GGZ, ons Professioneel Statuut GGZ, onze keurmerken en onze Algemene Leveringsvoorwaarden.

Dit kun je verwachten

Intake Tijdens de intake bespreek je met je behandelaar je klachten. Je neemt samen een vragenlijst door én je bepaalt wat je met de behandeling wil bereiken.
Behandelplan Na de intake volgt er een adviesgesprek, waarbij besproken wordt welke behandeling het beste past. Ook wordt er een behandelplan opgesteld. Hierin staat wat je wilt bereiken, hoe je dat wilt doen en hoeveel tijd je daarvoor wilt nemen.
Behandeling Voel je je goed bij het behandelplan en prettig bij je behandelaar? Dan onderteken je je persoonlijke behandelplan en gaan jullie samen aan de slag.
Evaluatie Een behandeling bestaat altijd uit een kort, afgebakend traject. Na afloop van dit traject evalueer je samen met je behandelaar of je tevreden bent met de opbrengst, of dat er misschien nog meer nodig is.
Afronding Na de evaluatie start óf een nieuw traject óf een afronding. In dat laatste geval vul je nog een keer de vragenlijst in die je bij aanvang van de behandeling ook al gezien hebt. Soms is het nodig om doorverwezen te worden naar nog specialistischere zorg.

E-Health

Bij Boba kun je je behandeling ook helemaal digitaal (100% online) volgen. Of voor de helft. Meer weten?

Hier vind je alle informatie én een paar gratis apps

Wijziging gecontracteerde
zorgverzekeraars 2024

Per 1 januari 2024 heeft Boba niet meer met alle zorgverzekeraars een overeenkomst. Wat er precies verandert? Dat hebben we voor je op een rijtje gezet.

Wachttijd

We doen er alles aan om onze wachttijden voor GGZ zo kort mogelijk houden. Toch kan het zijn dat je niet meteen bij ons terecht kunt voor een aanmelding of voor behandeling. Je kunt je verzekeraar altijd vragen om wachtlijstbemiddeling.

Kunnen we je helpen?

Boba GGZ levert diagnostiek en behandeling in verband met ADHD, pervasieve aandoeningen (ASS), depressie, angst, somatoforme aandoeningen en trauma. Boba is daarbij gespecialiseerd op het gebied van autisme.

Boba GGZ biedt geen behandeling bij ernstige comorbide problematiek die voorliggend is (verslaving, agressie, persoonlijkheidsproblematiek, eetproblematiek, hechting), acute suïcidaliteit, acute crisisgevoeligheid ( bij aanmelding) en psychotische stoornis/ontregeling. Crisisgevoeligheid is voor ons niet hanteerbaar in verband met het ontbreken van een acute crisisdienst en opnamemogelijkheden. Als Boba GGZ geen passende zorg kan bieden, denken wij waar mogelijk mee over een meer passende instelling voor verwijzing.

Over de behandeling van volwassenen

De volwassenzorg van Boba GGZ biedt psychische hulp aan volwassenen met een hulpvraag binnen de Generalistische Basis GGZ en Specialistische GGZ.

Lees er meer over

Over de behandeling van kind en jeugd

Zoals u wellicht weet, kampt Boba GGZ Kind & Jeugd, net als andere GGZ-aanbieders met een fors personeelstekort. Hierdoor lopen de wachtlijsten op en kunnen wij niet meer de gewenste en tijdige zorg bieden die nodig is. Boba GGZ heeft hierdoor, na een zorgvuldige overweging en tevergeefs meerdere pogingen om deze problemen op te lossen, besloten om Boba GGZ K&J (onder de 18 jaar) op te heffen. Aanmelden is dus helaas niet meer mogelijk. Onze huidige cliënten en/of ouder(s)/verzorger(s) zijn inmiddels geïnformeerd.

Let op: Volwassenzorg (boven de 18 jaar) blijft wel mogelijk binnen Boba GGZ! Meer informatie hierover vindt u onder het kopje “over de behandeling van volwassenen”

Aanmelden voor GGZ?

Voor GGZ-behandeling bij Boba is een doorverwijzing van je huisarts nodig. Heb je vragen over je aanmelding? Neem dan contact met ons op.

Kosten en vergoeding

Behandelingen binnen de Specialistische GGZ en Generalistische Basis GGZ vallen onder het basispakket van je zorgverzekering. Voor deze behandelingen geldt dus ook het wettelijk vastgestelde eigen risico. In 2024 bedraagt het eigen risico €385. Wil je precies weten welke kosten er komen met een GGZ behandeling? Neem dan vóór de start van je behandeling contact op met je zorgverzekeraar en controleer je verzekeringsvoorwaarden.

Lees hier alles over de wijzigingen in de bekostiging van GGZ sinds 1 januari 2022.

Lees hier alles over afspraken afzeggen en eventuele kosten die hieraan zijn verbonden.

Veelgestelde vragen

Voor vragen over een vacature kunt u een email sturen naar: sollicitatie@boba.nl
Of  contact opnemen met onze recruiter Jolien Verhage, 06-572 75 655

Goede zorg doen we samen. Daarom werken we bij Boba volgens bepaalde huisregels. Het is belangrijk om die door te lezen voordat je kiest voor coaching of behandeling bij Boba. Je vindt ze hier. Een brief over de meest recente wijziging vind je hier.

Als professionele organisatie gaan we vertrouwelijk om met gevoelige informatie van en over onze cliënten, relaties en onze organisatie. Daarom willen we persoonsgegevens, dossiers en andere gevoelige informatie veilig communiceren. Dat is nodig omdat de ‘gewone’ e-mail kwetsbaar is.  

Boba gebruikt ZIVVER om veilig met u te e-mailen en bestanden uit te wisselen. ZIVVER zorgt ervoor dat vertrouwelijke informatie veilig en versleuteld bij u aankomt. U kunt dan ook zeker zijn dat alleen u als ontvanger deze informatie kunt lezen. Dit kunt u vergelijken met een digitale aangetekende brief. 

Lees hier verder voor meer informatie

Ben je niet (helemaal) tevreden,  laat het ons weten. Bij Boba streven we er naar om ons werk zo zorgvuldig mogelijk te doen, is hierin toch iets niet naar wens verlopen, dan willen we samen met jouw op zoek naar een oplossing. Op die manier kunnen we onze kwaliteit van zorg blijven verbeteren.  

Hoe bespreek je jouw onvrede, klacht met ons?  

Bespreek de situatie waar je ontevreden over bent en een klacht over wilt indienen met jouw coach of behandelaar. Biedt dit geen oplossing dan; 

Neem contact op met de teamleider en bespreek de situatie. Biedt dit geen oplossing dan; 

Mail de situatie naar klacht@boba.nl De regiomanager zal contact opnemen om de situatie te bespreken en samen te zoeken naar een oplossing. Download hier het klachtenreglement.

Als de stappen binnen Boba zijn doorlopen en de klacht is niet naar tevredenheid afgehandeld, dan is er altijd nog de mogelijkheid om de klacht te bespreken bij externe loketten. Zij zullen dan in overleg met beide partijen kijken naar een mogelijke oplossing.  

Welke externe loketten zijn er: 

Geschillencommissie GGZ

Clientondersteuning (via MEE) vul je gemeente in, kies en gebruik de zoekfunctie op de website van MEE voor clientondersteuning

Wil je vertrouwelijke gegevens delen met Boba? Via ons beveiligde portaal van Zivver kun je vertrouwelijke gegevens op een veilige manier versturen naar Boba.

Familievertrouwenspersoon

Ben je een naaste van iemand die in zorg is bij Boba GGZ, dan kun je terecht bij een familievertrouwenspersoon.

Lees meer voor locatie Dordrecht

Lees meer voor locatie Maastricht

Cliënten geven Boba
gemiddeld een 8

Cliënten geven Boba gemiddeld een 8

Boba voert jaarlijks een tevredenheidsonderzoek uit. Zo horen we van onze cliënten wat ze van onze diensten vinden én wat er eventueel beter zou kunnen.

Secretaresse Barbara van de Graaf:
bijzonder om een deel van het leven
van onze cliënten mee te maken

Secretaresse Barbara van de Graaf: bijzonder om een deel van het leven van onze cliënten mee te maken

‘Team work makes the dream work,’ vindt secretariaatsmedewerker Barbara van de Graaf-van Soest. ‘Ik doe het niet alleen: we werken in een team van drie secretaresses.’ Met haar twee collega’s wil Barbara de cliënten van GGZ Drechtsteden boven alles een warm en welkom gevoel bezorgen.

Behandelaar Liane Ramaker
is blij met de diversiteit van
haar cliënten

Behandelaar Liane Ramaker is blij met de diversiteit van haar cliënten

Over haar antwoord op de vraag ‘Hoe ziet je werkdag er ongeveer uit?’, moet behandelaar Liane Ramaker even nadenken. Want haar werk bij GGZ Drechtsteden omvat behoorlijk veel: van behandeling tot diagnostiek. Bij Boba zijn de lijntjes kort. ‘Er is veel saamhorigheid onderling. Dat maakt werken voor Boba heel prettig.’